понеділок, 23 листопада 2015 р.

Як успішно підготуватись до ДПА

Психологічні закономірності, які варто враховувати .

1. «Чинник межі». 
Найкраще запам’ятовується інформація, викладена на початку і наприкінці тексту, середина зазвичай швидко «вилітає» з голови. Тому під час запам’ятовування та повторення особливу увагу слід приділяти середній частині тексту.
2. Розуміти, а не просто запам’ятовувати. 
Повторювати треба не механічно, а вдумливо, зосередившись на змісті. Інформація після «завантаження» в мозок, якщо її не повторити,
витрачається на 20—30% упродовж перших 10 год. Щоб цього не сталося, слід прочитати текст, повторити його вдруге, через 20 хв. — втрете, а через 8—10 год. — учетверте і ще раз — через добу. Тільки після цього можна бути впевненим, що інформа¬ція міцно запам’яталася. Для поліпшення механічного запам’ятовування дані; цифр, символів необхідно створи¬ти яскраві асоціативні образи (бажано, щоб вони були нестандартними та мали зв’язок із контекстом, який ви легко запам’ятовуєте).
3. Особливість упізнавання.
Дивлячись на текст, відчуваєш, що колись це все бачив, чигав. Тож вирішу¬єш, що витрачати час на це питання не варто, можна переходити до наступного питання. Насправді ж це — несвідомий самообман. І якщо не вивчити уважно те, що здається таким знайомим, на іспиті можна не відповісти на таке «знайоме запитання».
4. Найкраще запам'ятовується те, що є «найближчим»:  текст, малюнок, логіка, схема, усне відтворення.
5. Слід знаходити щось цікаве в найнуднішому матеріалі, адже цікаве запам'ятовується небагато легше.

Порада психолога учням та батькам.

 Завершується навчальний рік, наближається час державної атестації, незалежного оцінювання, і кожна сім’я, діти, їхні батьки прагнуть зробити все можливе, щоб отримати високий результат. Проте у багатьох молодих людей ситуація іспиту спричиняє таку кількість негативних емоцій, що на переживання стану тривоги витрачається більше сил, ніж безпосередньо на підготовку до іспиту та складання цього іспиту. Як же підготуватися до випробувань найбільш ефективно, не витрачаючи зайвого часу та енергії?
1. Не скорочуйте час на сон.
2. Залишайте час на короткий відпочинок.
3. Налаштовуйте себе на успіх.
4. В день іспиту прокиньтесь трохи раніше, ніж за¬звичай.
5. Зосередьтеся не на відчутті тривоги, а на змісті своєї роботи.

Як правильно готуватись до провелення ДПА.

 Іспити, як і більшість явищ життя, — явище пере¬хідне. Коли вони закінчуються, з’являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, повертається спокійний сон. Але ж можна скласти іспити із меншими витратами для свого здоров’я, отримати добрі оцінки та чекати наступного іспиту без страху та безсонних ночей.
Правила організації вивчення навчального матеріалу 
1. Підготовка приміщення.
Перш ніж розпочати підготовку до іспитів, слід обладнати місце для занять: прибрати зайві речі, зручно розташувати потрібні під¬ручники, посібники, зошити, папір тощо. Бажано ввести до інтер’єру жовтий та фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність.
2. Рівень занепокоєння-рівень вимог.
Щоб зменши¬ти рівень тривожності та занепокоєння перед іспитами, вам необхідно активно готуватися протягом тривалого часу. Однак якщо ви мало знаєте, але при цьому маєте високий рівень вимог до себе, пов’язаний зі вступом, ви будете непокоїтеся й хвилюватися. Щоби цього уник¬нути, необхідно або добре підготуватися, або знизити рівень вимог до себе.
3. Складання плану.
Починаючи готуватися до іс¬питів, корисно скласти план. Спершу слід визначитися, хто ви — «сова» чи «жайворонок», і залежно від цього максимально завантажити ранкові чи, навпаки, вечірні години. Складаючи план підготовки на щодень, треба викинути зі свого лексикону фразу на кшталт «трохи по¬займаюся». Доцільно чітко визначити, що саме сьогодні ви викатимете (розділ, тема, питання тощо).
4. Налаштування на роботу.
Звісно, добре по¬чинати, поки ви ще не втомилися, поки свіжа голова, з найважчого, з того, що ви знаєте найгірше. Але буває так, що займатися зовсім не хочеться, немає настрою. У такому разі краще почати з того, що ви знаєте найкраще, що для вас є найцікавішим і найприємнішим. Можливо, поступово ви налаштуєтесь на роботу й зможете подужати й складніші та менш цікаві теми. Спершу слід переглянути весь матеріал і розподілити його так: якщо потрібно вивчити 100 питань за 4 дні, то в перші 2 дні вивчити 70 % усього обсягу інформації, за 3-й день вивчають решту, 4-й день — для повторення вивченого. Складні теми варто чергувати з простими — не обов’язково вивчати всі питання поспіль.
Розпорядок дня 
1. Харчуватися необхідно З—4 рази на день. Мед, горіхи, молочні продукти, риба, м’ясо, овочі та фрукти забезпечать баланс необхідних поживних речовин в організмі та відновлять його енергетичні витрати.
2. Нормальний здоровий сон та повноцінний відпо¬чинок зменшать навантаження на нервову систему. Не варто відмовлятися від щоденних занять спортом, розмов по телефону — це також буде своєрідним від-починком.
3. Слід пам'ятати про біоритмічні особливості: «сова» неефективно працює о 6—8-й год. ранку, а «жайворо¬нок» навряд чи буде працездатним до 2-3-ої год. ночі. В усіх людей рівень біологічної активності знижений із 17 до 18 год.
4. Можна вживати тонізуючі препарати, напри¬клад, із женьшеню чи елеутерококу. Каву пити тільки вранці й небагато, аби прокинутися (для тих, хто саме так звик розпочинати свій день). Кава посилює Тривож¬ний стан у людях, невпевнених у собі.
5. Заспокійливі медичні препарати зовсім вам не по¬трібні, бо можуть нашкодити через те, що гальмують нервові процеси та процеси відтворення вивченого матеріалу (до того ж, їх можна вживати лише за при¬значенням лікаря).
6. Чергування відпочинку й роботи. Обов’язково потрібно чергувати роботу і відпочинок, скажімо, 40 хв занять, потім — 10 хв. перерви.
7. Фізична підготовка. Щоби бути у формі, зберегти своє фізичне та психічне здоров’я, необхідно виконувати фізичні вправи та рухи, які допоможуть позбутися пси¬хічного й фізичного напруження.
8. 3а 2—3 дні до іспиту слід добре відпочити, інакше може з’явитися перевтома, що зведе всі ваші зусилля нанівець.
Шпаргалка — річ потрібна! 
Використання шпаргалок на іспиті найчастіше за¬вершується дуже сумно. Вони потрібні лише тим, хто краще запам’ятовує матеріал під час конспектування, — викладений коротко (у вигляді тез), він краще тримається у пам’яті. Шпаргалки зручно перечитувати перед самим іспитом, а от брати на іспит не варто!

Немає коментарів:

Дописати коментар